Klacht over medewerker van de gemeente
Als u vindt dat u niet goed bent behandeld door een medewerker of bestuurder van de gemeente, kunt u een klacht indienen.
Video klachtencommissaris
Bekijk de video Klachtencommissaris. Daarin leggen we uit:
- Hoe u een klacht kunt indienen
- Wat er met uw klacht gebeurt
Bijvoorbeeld:
- Omdat u geen reactie op uw vragen kreeg
- U onjuiste informatie kreeg
- Een medewerker u onbeleefd behandelde
- U steeds doorgestuurd of verwezen wordt, zonder dat er een oplossing komt
- Er niet naar u geluisterd wordt
- Uw privacy geschonden is
Dan zijn wij er voor u. De klachtencommissaris is onafhankelijk, luistert naar uw verhaal en weet de weg binnen de gemeente.
Hoe dient u een klacht in
Belangrijke tekst: Vanwege de feestdagen zijn wij van 23 december tot 6 januari gesloten. Uw bericht wordt daarom niet eerder dan 6 januari gelezen. Vanaf die datum nemen we binnen vijf werkdagen contact met u op.
Een klacht indienen kan op 1 van de volgende manieren:
- Met het online formulier (zie hieronder)
- Per post naar: Klachtencommissaris gemeente Enschede, Postbus 20, 7500 AA Enschede
- Telefonisch: 053 - 481 86 86
- Per e-mail: klacht@enschede.nl
Wat gebeurt er daarna
Binnen 5 werkdagen neemt een medewerker contact met u op om uw verhaal te horen. Samen met u wordt bekeken hoe uw klacht verder wordt behandeld. Bijvoorbeeld:
- Starten van een onderzoek naar uw klacht
- U helpen om te praten met de persoon over wie u een klacht heeft
- Samen met u en de gemeente op zoek gaan naar een oplossing
Als wij uw klacht niet kunnen behandelen, dan vertellen we u waar u wél terecht kunt.
Met uw klacht adviseren wij de gemeente hoe de gemeentelijke dienstverlening verbeterd kan worden.
Jaarverslag
Jaarlijks maakt de klachtencommissaris een jaarverslag. Download het Jaarverslag klachtencommissaris 2023. Wilt u een jaarverslag van een ander jaar, stuur dan een e-mail naar klacht@enschede.nl.