Klacht over medewerker van de gemeente

Als u vindt dat u niet goed bent behandeld door een medewerker of bestuurder van de gemeente, kunt u een klacht indienen.

Video klachtencommissaris

Bekijk de video Klachtencommissarisexterne-link-icoon. Daarin leggen we uit:

  • Hoe u een klacht kunt indienen
  • Wat er met uw klacht gebeurt

Bijvoorbeeld:

  • Omdat u geen reactie op uw vragen kreeg
  • U onjuiste informatie kreeg
  • Een medewerker u onbeleefd behandelde
  • U steeds doorgestuurd of verwezen wordt, zonder dat er een oplossing komt
  • Er niet naar u geluisterd wordt
  • Uw privacy geschonden is

Dan zijn wij er voor u. De klachtencommissaris is onafhankelijk, luistert naar uw verhaal en weet de weg binnen de gemeente.

Hoe dient u een klacht in

Belangrijke tekst: Vanwege de feestdagen zijn wij van 23 december tot 6 januari gesloten. Uw bericht wordt daarom niet eerder dan 6 januari gelezen. Vanaf die datum nemen we binnen vijf werkdagen contact met u op.

Een klacht indienen kan op 1 van de volgende manieren:

  • Met het online formulier (zie hieronder)
  • Per post naar: Klachtencommissaris gemeente Enschede, Postbus 20, 7500 AA Enschede
  • Telefonisch: 053 - 481 86 86
  • Per e-mail: klacht@enschede.nl

Online klacht doorgeven

Wat gebeurt er daarna

Binnen 5 werkdagen neemt een medewerker contact met u op om uw verhaal te horen. Samen met u wordt bekeken hoe uw klacht verder wordt behandeld. Bijvoorbeeld:

  • Starten van een onderzoek naar uw klacht
  • U helpen om te praten met de persoon over wie u een klacht heeft
  • Samen met u en de gemeente op zoek gaan naar een oplossing 

Als wij uw klacht niet kunnen behandelen, dan vertellen we u waar u wél terecht kunt. 

Met uw klacht adviseren wij de gemeente hoe de gemeentelijke dienstverlening verbeterd kan worden.

Jaarverslag

Jaarlijks maakt de klachtencommissaris een jaarverslag. Download het Jaarverslag klachtencommissaris 2023. Wilt u een jaarverslag van een ander jaar, stuur dan een e-mail naar klacht@enschede.nl.